Izkušnje udeležencev v projektu Staff Mobility: Learning to Play
Celoten program praktičnega usposabljanja je namenjen boljši usposobljenosti zaposlenih in k prenosu dobrih praks iz tujine v domače vrtce, k vzpostavitvi stikov in sodelovanja v mednarodnem okolju in razvoju inovativnih metod dela.
Več o njihovih izkušnja si lahko preberete v priloženem dokumentu Zbornik izkušenj strokovnih delavk na mobilnosti.
KRISTINA VRAČKO
Kristina je zaključila program praktičnega usposabljanja v Španiji, v CEIP Maestro Pepe Gonzales. Pravi, da so jo sprejeli zelo lepo in jo vključili v vse procese, ki so jih izvajali. V iskanju skupnega jezika med španščino in angleščino so se veliko nasmejali, otroke pa je celo naučila pesmico v slovenščini (in jim ponudila španski prevod, vendar so raje peli v slovenskem jeziku). Svoje doživetje španske kulture in tradicije Kristina opisuje kot zanimivo in enkratno, saj je spoznala kako močno je njihovo življenje in samo delovanje vrtca prežeto z verskim vplivom. Na "Sveti teden" so otroke pripravljali že nekaj dni pred tem, poskrbeli za dekoracijo, starši so prinesli tradicionalne dobrote itd. Španijo je zapustila z dobrimi vtisi in obojestranskim upanjem, da zadevo še kdaj ponovijo oziroma prideta učiteljici iz Španije v Vrtec Studenci, kjer dela Kristina. |
ROSE RHIANNON JELEN
Rhiannon iz Vrtca Studenci je svojo mobilnost opravila na Malti. V Montessori vrtcu Little Einsteins je prvi dan preživela v jaslični skupini. Prostor za malčke je opisala kot mehek, opremljen z blazinami in televizijo, ki ves čas predvaja otroške pesmi s slikovnim prikazom. Vrtec staršem v posebni knjižici podaja poročila o tem, koliko in kaj je otrok pojedel, koliko je spal itd. Rhiannon meni, da je gostiteljskem vrtcu doprinesla na področju uvajanja umetnosti in petja v vsakodnevne dejavnosti, saj njihov pristop sicer temelji bolj na razvoju matematičnih sposobnosti. Cilj programa je vsekakor obojestranski prenos dobrih praks - iz tujine domov in obratno. |
MAJA ŠIFTAR
Maja Šiftar, zaposlena v Vrtcu Borisa Pečeta Maribor, se je po nove izkušnje odpravila na Malto, v zasebni vrtec NewArk Nursery and Kindergarten. Njena mentorica Adele dela v "sprejemni pisarni/recepciji", in sicer sprejema starše. Le-ti nimajo dostopa drugam kot do recepcije, saj otroke vedno odpelje in pripelje ona, prav tako pa je to počela tudi Maja. Delo na tej repeciji poteka brez računalnika. Otrokom je z video vsebinami predstavila aktivnosti in dnevne rutine v Vrtcu Borisa Pečeta. Tamkašnji otroci niso navajeni rutine dnevnega kosila, saj prehrano prinesejo od doma. Veliko barvajo, česar v Vrtcu Borisa Pečeta Maribor niso navajeni, saj slovenski pedagoški delavci menijo, da pobarvanke ne vzpodbujajo ustvarjalnosti. Maja je sodelovala pri dekoracijah in svoje sodelavce navdušila s svojo iznajdljivostjo. Prejela je kompliment, da bi lahko pri njih delala kot vzgojiteljica. Sicer je pogoj za delo z otroci v vrtcu na Malti 9 mesečni tečaj za vzgojitelja. Maja ni mogla veliko fotografirati, saj morajo zaposleni ob prihodu v službo oddati mobilne telefone in jih prevzamejo ob odhodu. Pod nadzorom vodstva je smela fotografirati nekaj izdelkov otrok in recepcije vrtca. |
VALENTINA BRUMEN
Valentina, ki dela v vrtcu Ivana Glinška, je svojo moblinost opravila v mestu Forlì v Italiji, v vrtcu Istituto Comprensivo. Pravi, da so jo tako otroci, kot vzgojiteljice, lepo sprejeli medse, z oboji se je sporazumevala v italijanskem jeziku, otroci pa so imeli tudi eno uro učenja angleščine na teden. Vključena je bila v vse dejavnosti in je pomagala pri pripravi materiala. Otroci so z veseljem poslušali slovenske, angleške in pa seveda italijanske pesmi ter se spoznavali z našimi igrami. Valentina jim je predstavila tudi Slovenijo, Maribor in svoj domači vrtec, v jutranjem krogu pa so, za lažje sporazumevanje, sčasoma začeli uvajati tako italijanščino kot angleščino. Otroci so najprej povedali besedo v italijanščini, Valentina pa jim je povedala angleško ustreznico. Raziskala je tudi mesto Forlì, za katerega pravi, da je zelo odprto tujcem, domačini pa so prijazni. Dobila je tudi možnost udeležitve učenja italijanskega jezika skupaj s študenti, ki so prav tako na izmenjavi in tako je lahko nadgradila svoje znanje. Na mobilnosti se je počutila zelo dobro, pridobila si je mnogo izkušenj, spoznala drugo kulturo, nadgradila svoje znanje jezika ter navezala tesne stike s sodelavkami iz Italije. Na sliki lahko vidite praznovanje rojstnega dne ter ustvarjanje po navdihu pravljice, ki so jo prebrali. |
PETRA VIDERMAN
Svojo mobilnost je pravkar zaključila Petra Viderman, iz vrtca Jadvige Golež. Tri tedne je preživela v gostujočem vrtcu Escuela Infantil Fresa v Sevilji, kjer so jo zelo lepo sprejeli in kjer je ob prihodu otrokom predala tudi darilo otrok iz vrtca Jadvige Golež, plakat z različnimi risbami, ki ga lahko vidite na sliki. Vzgojiteljice so govorile samo špansko, a se je Petra, ki ima nekaj znanja španščine, uspela sporazumevati. Pri tem so ji pomagali tudi otroci, ki so jo z veseljem učili španske izraze. Stari so bili od 4 mesecev do 2 let in so je bili iz dneva v dan bolj navajeni ter vse bolj sproščeni. Skupaj so peli tudi španske pesmi, se igrali ter ustvarjali. Največ časa se je zadrževala pri negi otrok, v prostem času pa je raziskovala mesto, lokale, restavracije ter si poiskala tudi svoje najljubše kotičke. Njeno delo se je zaključilo, domov pa je odnesla dobre izkušnje in lepe spomine. |
MAJA GERŠAK
Vzgojiteljica iz vrtca Ivana Glinška, Maja Geršak, je bila v Španiji, v Sevilji, kjer je opravila svojo mobilnost. Delala je z otroci starimi od 5 mesecev do enega leta iz vrtca Wonderland Bilingual Centre Sevilla, kjer se posvečajo predvsem angleškemu jeziku. Vzgojiteljice so bile mlade, prijazne in so jo lepo sprejele, Maja pa se je počutila domače ter je začela takoj pomagati pri vseh nalogah. Pripravila je tudi razne dejavnosti v sklopu tematskega tedna za Halloween, kjer so izdelali voščilnice ter različne dekoracije. Otrokom je pripravila pravljično uro in pravi, da so jo resnično poslušali ter opazovali. Skupaj z učiteljico angleščine popoldanske dejavnosti vrtca, se je prav tako odpravila do bližnjih osnovih šol, kjer sta delii letake in izvedli promocijo za učenje angleščine otrok in odraslih. Maja je v Sevilji uživala, se družila z lastnico vrtca in njeno družino ter se počutila domače, kot da bi bilo to njeno delovno mesto že dlje časa. Domov se je vrnila polna vtisov in vesela, da se je udeležila te mobilnosti in si pridobila dragocene izkušnje, ki jih bo lahko pridoma uporabljala v domačem vrtcu. |
JELKA RAFOLT
Na Poljskem, v mestu Opole, je bila vzgojiteljica Jelka Rafolt iz vrtca Borisa Pečeta. Delala je s starejšo skupino otrok, starih od 5 do 6 let v vrtcu Przedszkole Publiczne, kjer je pomagala pri nalogah, gibalnih igrah, sprehodih ter angleških uricah. Vzgojiteljicam in otrokom je predstavila Slovenijo, Maribor in vrtec Borisa Pečeta ter jim zapela slovenski otroški pesmi. Otroci so se z njo pogovarjali kar v poljščini in ji dali občutek sprejetosti. Jelka je prav tako usvojila nekaj osnovnih poljskih fraz, kar je bilo vzgojiteljicam in otrokom seveda zelo všeč. V prostem času si je ogledala znamenitosti mesta, kjer je uživala, raziskala njegove skrite kotičke, dnevi pa so ji minili v prijetnem vzdušju. Ko je prišel čas za odhod, so ji vzgojiteljice pripravile poslovilno zabavo in vsem je bilo žal, da se je mobilnost že končala. Čeprav je bila ob prihodu negotova, so se dvomi hitro razblinili, vezi v vrtcu so se utrdile, domov pa se je vrnila s pozitivnimi občutki in ponosna, da je dosegla nekaj pomembnega zase. |
TATJANA CIGLAR
Tatjana Ciglar, vzgojiteljica iz vrtca Jadvige Golež v Mariboru, je svoje praktično usposabljanje opravila v vrtcu Przedskole anglojezyczne Kid's Corner v Vroclavu na Poljskem. Tatjana je vrtec opisala kot hišo z dvoriščem, namenjen dvema skupinama, starejši in mlajši. Z vsako skupino je ena vzgojiteljica, poudarek pri aktivnostih je predvsem na angleščini. Jezika se namreč učijo tako, da se med seboj vedno sporazumevajo v angleščini, le otroci se med seboj pogovarjajo v poljščini, pri tem jim pomaga tudi naravni govorec iz Amerike. Nekaj časa namenijo tudi razgibavanju, plesu, glasbi in drugim dejavnostim. Otroci se vsak teden z zunanjo sodelavko učijo tudi o drugih državah in v okviru tega projekta jim je Tatjana predstavila Slovenijo. Prinesla je sladico, jih naučila slovensko pesem, povedala zgodbo, pokazala film o Sloveniji ter pripravila aktivnosti. Dejavnost je vodila v slovenščini, sodelavci pa so otrokom določene izraze pojasnili. Ti so se hitro učili ter bili nad aktivnostmi navdušeni, naučili so se tudi nekaj slovenskih izrazov. Tatjana je spoznala kako potekajo njihove aktivnosti ter se naučila nekaj poljskih izrazov, hkrati pa navezala stike z otroci in vzgojiteljicama, s katerima jih še vedno ohranja. |